Jumaat, 9 Julai 2010

..jejak hidup..

..penuh gaya..dan banyak cerita nya.. hikayat dan mitos yang berlagu dalam satu susunan yang tampak cantik.. bersolek dalam wangian2 penuh kepalsuan.. banyak yang nampak menyelerakan.. walaupun hanya sisa-sisa.. yang tak punya khasiat satu apapun.. hanya terkesima pada janji yang tak menjadi realiti..malah penuh hampa dihujung, di tengah, dan diawalnya..malang bagi yang terjerat amaran bagi yang baru melangkah..
    ingatlah ego dan kesombongan akan menghakis semua nya walau hanya sebesar zarah sekalipun. Sia-sialah waktu yang diberikan , mengumpul banyak sampah-sampah tiada makna dan busuk sebusuknya.. banyak yang kurang sedar akan timbunan yang sedang mereput dari dalam , membusuk dalam diam, walau ada yang sedar akan hakikat..jumpa akan maksud yang tersembunyi cuma masih bersembunyi di balik tabir mengintai kebenaran ..yang jelas dan sememangnya benar..
  kebenaran itu ada di depan mu..peliharalah dia, jangan menafikannya lagi..jangan biarkan jejakmu itu sumbang, uasahlah berpegang pada yang penuh kepalsuan.. carilah asalmu..pahamilah akan amanadmu.. jadikanlah dirimu itu punya erti pada hidup yang lain , janganlah bersedap-sedapan keseorangan, apalah makan mu itu hanya untukmu.. apakah manis minuman mu itu tiada yang merasa..kongsilah ia.. jangan biarkan jejakmu hanyut lagi..panduan itu ada di sana.. menanti kita..

1 ulasan:

aslinahali berkata...

belajar lah merendah kan ego, supaya orang akan senang....:))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...