Khamis, 30 Disember 2010

..piala kemenangan

..sorakan memenuhi segenap. Piala yang diidamkan akhirnya dalam genggaman. Tidak sia-sia pada matanya yang tidak pernah hilang fokus dan jerit suara yang tidak pernah diam. Di antara rungutan dan cemuhan namun terkadang ada tepukan dan siulan. Seakan seluruh hidupnya dipetaruhkan. Masakan tidak degup jantungnya tidak keruan melirik, menanti dan ..akhirnya berakhir. Walau jejak mereka tidak megah menayang kemenangan di dalam kekalahan. Walau hanya perkiraan yang memenangkan mereka. Dia tetap puas. Gembira.
    Cukup merasa  rintik-rintik airmata gembira yang mahu terbit namun bisa sempat disekat. Malu mungkin di depan banyak lain. Namun di luar sana alam tetap merintih ,mencurah penuh rasa, terkadang hanya sedu-sedan.
Dia tahu tetapi untuk esuk tidak mengapa kerana dia dan mereka bahagia. Ya, dia hanya dikejauhan tapi dia dan mereka adalah satu. Hubungan yang dulu pernah bergelora. Terumbang-ambing oleh mereka. Dia pernah membenci. Melihat dengan cemuhan dan hampa. Tidak untuk ketika ini. Tidak lagi.
  Kini segala berubah, semuanya bersiul gembira, ada merencana, ada yang tesenyum mekar, ada yang menanti habuan. Semuanya berubah dan mula ada cerita tentang impian dan masa depan. Namun ada juga yang menenangkan dan berkata "...langkah kita masih jauh dan panjang.."


   -TAHNIAH PADA PASUKAN MALAYSIA!!!
     (Apa pula selepas ini?)

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...