Khamis, 1 Ogos 2019

terkini

Aku sedang melangkah ke suatu daerah baru..okay okay semuanya dah lain..sangat lain. Blog ni dah lama karam di lautan dalam -ke jurang yang paling dalam dalam lautan sana agaknya. ..hahaha menariknya aku masih takut nak menulis di dalam blog sedangkan aku tahu blog ni bukan ada pembacanya yang ribu riban..haha
     Dan menariknya aku masih lagi nak menulis di sini walaupun dah tahu ..entah bunian mana yang tiba tiba akan terserempak dengan aku punya. Putus asa ..tak lah cuma aku sepatutnya lebih berani untuk menulis bukan untuk mencarut. Dunia makin huru hara.. Aku masih risau adakah blog aku ini ada orang baca ke tidak..atau tulisan aku ini memenuhi piawaian yang sepatutnya. Semasa Malaysia sedang dilahap oleh politik yang entah apa apa aku masih lagi risau nak memilih kosa kata , perkataan yang betul atau bombastik. Maka betullah sangatlah yang aku tak sesuai untuk menulis. Langsung tak untuk menjadi penulis, apatah lagi penulis Professional lagilah karut-jauh panggang dari apa.
   Aku tahu ini adalah hakikat yang aku harus akui sendiri. Aku harus tentang dan lawan ia habis habisan, tak salah sekali sekala merasa kalah , yang paling jangan terus di padamkan impian itu.
 
     Aku tahu aku boleh mengubah dunia dengan penulisan aku-opps okay mungkin ini sudah melebih lebih tetapi aku tahu aku boleh mewarnai hidup seseorang tulisan aku. Inilah suatu impian yang telah berbenih semenjak aku mengenal huruf dan membaca fiksyen pertama aku, mungkin Oliver Twist (terjemahan Bahasa Melayu). Entah itu sahaja buku yang aku ingat, itu pun hanya tajuk dan beberapa babak babak di dalam cerita itu.
     Aku akan pastikan aku akan menulis sehingga menghasilkan sebuah karya yang layak diterbitkan (maksudnya ada  penerbit yang terima la) Tidak kira lah sesusah mana atau apapun rintangan , tentangan yang akan aku hadapi , kan aku harungi jua..chewahh..insya Allah.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...