Sabtu, 10 Oktober 2020

selalunya

Selalunya Ketakutan membuat aku keras dan kaku untuk menulis, semuanya menjadi alasan untuk membuatkan untuk tidak menulis pada saat itu.
   Takut akan gagal, takut tulisan nanti tidak bagus, itulah sebenarnya yang menghalang aku, mungkin aku yang mencipta nya. 
       Cetek akal dari sebab kurang membaca adalah salah satu faktor utama. Punca inilah yang jadi barah dalam diri. Kadang langsung benci untuk menulis. 
     Setiap perkataan yang keluar ketika itu, terasa buruk dan hodoh, malah meloyakan. 
        Terus kepada ketika ini, saat aku menulis ini, ia hanya tulis rawak yang tidak bermaksud apa-apa kecuali rungutan seorang penulis yang memualkan. 

Sebab aku tahu tiada yang membacanya, hahaha. 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...