Selasa, 1 April 2014

..menulis

Menulis ini bagaikan berada di sebuah daerah yang paling sunyi sekali. Begitu sunyi sehinggakan terasa terkadang terkeluar dari garisan kewarasan seketika. Aku merasakan ianya amat susah dan menggerunkan apabila berada di dalamnya bagaikan dibogelkan di hadapan ribuan orang sahaja rasanya. Aku tahu aku perlu melawan semua ini. aku tahu perlu melakukannya untuk mencapai apa yang aku impikan selama ini. inilah impian yang masih tinggal untuk aku. Pengorbanan perlu dilakukan untuk mendapatkan. Sememangnya, untuk mencapai apa sahaja perlukan pengorbanan. Aku tahu akan hakikat ini. aku amat faham akannya. Semuanya membuatkan aku merasa lelah seketika. Membuatkan aku takut. Takut? Ya, aku amat takutkan daerah ini. daerah yang amat asing ini. daerah berdarah, daerah yang dahagakan darah ini. mengerikan bunyinya. Tapi inilah kebenaran tentangnya yang telah banyak meragut banyak nyawa dan jiwa. Juga kesekian kebijaksanaan dan kewarasan yang ikut sama terkorban dan terheret olehnya, makanya aku ini, yang kerdil lagi lemah untuk melawan semuanya ini.
  

  Herm…


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...