Rabu, 26 Mac 2014

HIDUP

                                                Aku perlukan gelak ketawa ,erm ..bukan sepanjang hari ,cukuplah untuk mengadap hari -yang ada bermacam sebab kenapa aku perlukan sedikit ‘komedi’ di dalam hidup aku. 

                       Macam orang lain jugak, aku berdepan dramadrama dan babakbabak klimatiks di dalam hidup aku. Mana aku mungkin dapat mengelak untuk dari tidak berdepan dengan semuanya bilamana aku hidup berkongsi nafas dengan 7billion orang lain di luar sana. 
                    
             Mungkin aku boleh mengubah sedikit dengan cara aku melihat dan menelan apa yang berlaku di sekeliling aku. Adalah beberapa realiti dan pendapat orang lain yang aku ubah mengikut  selera aku sendiri..Persepsi dan perspektif aku sendiri.

                       Kita, aku, kau takkan jumpa apakah itu ‘kebenaran’ melainkan saat setelah nafas itu terputus dari badan kita. Malang dan tak menarik langsung akan prospek yang ada di depan kita ini tetapi inilah dia realiti yang bakal kita langgar. Sungguhlah tidak bernasib baiknya kita apabila setelah kita hadapi semuanya maka barulah kita tahu akan kebenarannya dan kebenaran itu amat memeritkan. 


       *telah diperingatkan kepada kita akan JANJI-JANJI BENAR yang telah dijanjikan kepada kita. Ingatlah itu semua saat dituntut kembali semuanya..*

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...